Regulamin sprzedaży
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego - Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli - pod adresem www.oigpm.org.pl.
Sprzedającym jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli z siedzibą w 04-028 Warszawa, al. Stanów Zjednoczonych 51 wpisaną przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego - Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000040345, NIP: 7791884570, REGON: 630855484. OIGPM zwana jest także zamiennie „Sprzedającym”.
Kontakt z Sprzedającym można uzyskać:
- pod numerami telefonów: 225177839 koszt połączenia za minutę wg taryfy operatora.
- korzystając z adresu poczty elektronicznej: oigpm@oigpm.org.pl
§ 1 Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U z 2013 r poz. 1422 z zm.).
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Użytkownik – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego.
- Sprzedający – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Przedmiot transakcji - Produkty wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Produkt – rzecz ruchoma, dostępna w formie fizycznej (papierowej) lub elektronicznej (treść cyfrowa, plik PDF) prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Usługa dodatkowa – usługa świadczona przez Sprzedającego na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych Produktów.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.oigpm.org.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, skutkujące koniecznością zapłaty za zakup.
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
- Kodeks Cywilny - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 (Dz. U. z 2014 r. poz.121 z zm.)
- Ustawa o prawach konsumenta - Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz. U. z 2014 r poz. 827).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 (Dz. U z 2013 r poz. 1422 z zm.).
§ 2 Zasady ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.oigpm.org.pl
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
- Sklep internetowy www.oigpm.org.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie Produkty oferowane w sklepie www.oigpm.org.pl są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych.
- W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedający w celu realizacji zakupów, Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet, oraz:
- Przeglądarką internetową np.: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari.
- Oprogramowaniem zdolnym obsługiwać pliki PDF np. Adobe Acrobat Reader.
§ 3 Składanie zamówień
- Wszystkie ceny podane na stronach internetowych www.oigpm.org.pl są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
- Zamówienia produktów są przyjmowane są wyłącznie przez sklep internetowy www.oigpm.org.pl.
- Zamówienia składane poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Produkt ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
- W wypadku gdy podane dane nie są kompletne nie ma możliwości złożenia zamówienia.
- Jako potwierdzenie zakupu Klient otrzymuje faktury VAT, która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki (w przypadku zakupu Produktu w formie papierowej) lub przesłana drogą elektroniczną (w przypadku zakupu Produktów w formie elektronicznej (PDF)), na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy.
- Dokonanie zakupu Produktu w formie elektronicznej (plik PDF) jednocześnie uprawnia Sprzedającego do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
- W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Nieudzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przetwarzania Zamówienia jest jednoznaczne z niemożliwością dokonania zakupu w sklepie www.oigpm.org.pl
- Klient ma możliwość dokonania zakupu bez konieczności logowania (zakładania konta) w sklepie www.oigpm.org.pl
- Klient może skorzystać z opcji założenia konta w sklepie www.oigpm.org.pl w celu zapamiętania jego danych przez system i ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien założyć konto w sklepie internetowych poprzez podanie loginu i hasła, niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta.
- Login Klienta to podany przez niego adres e-mail.
- Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Klient ma możliwość dokonania płatności w 3 formach:
-
płatność przelewem na wskazany przez Sprzedającego rachunek bankowy,
-
płatność w momencie odbioru produktu - w opcji „za probraniem”,
-
płatność poprzez system płatności on-line PayU.
-
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie zamówienia przez Sprzedającego.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem lub płatności poprzez system PayU, lub momentem dokonania zamówienia w przypadku płatności w opcji „za pobraniem”.
§ 4 Koszty i termin wysyłki
- Produkt wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia na stronie www.oigpm.org.pl. Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
- Produkt jest dostarczany za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej (w przypadku zakupu Produktu w formie fizycznej) lub w formie elektronicznej, bezpośrednio na adres e-mail Klienta (w przypadku zakupu Produktu w formie elektronicznej).
- Przesyłka dostarczona jest zgodnie z terminem podanym przy każdym Produkcie na stronach serwisu. Jest to orientacyjny czas dostawy i dotyczy on zamówień z opcją przesyłki „za pobraniem”. Przy wyborze opcji płatności „przelew” lub „PayU” do czasu podanego na stronach serwisu należy doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku bankowym sklepu (zwykle 1-2 dni robocze).
- Koszt dostawy produktów wynosi 0 zł.
§ 5 Płatności
- Na każdy sprzedany Produkt wystawiamy imienny dowód zakupu (fakturę VAT).
- Faktura VAT dostarczana jest Klientowi w formie papierowej (jako załącznik do przesyłki Produktu w formie papierowej) lub elektronicznie (jako załącznik do przesyłki e-mail z Produktem w formie elektronicznej (plik PDF)).
- Klien w każdym wypadku ma możliwość otrzymania elektronicznej wersji Faktury VAT - w tym celu powinien skontaktować się ze Sprzedającym poprzez formularz kontaktowy na stronie www.oigpm.org.pl.
- Płatność za zamówiony Produkt może nastąpić w 3 formach:
- za pobraniem (przy odbiorze Produktu),
- za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych (PayU)
- przelewem na konto bankowe sklepu.
§ 6 Odstąpienie od umowy
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone w formie nośnika elektronicznego
§ 7 Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
- Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
§ 7 Procedura reklamacji
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę
- Reklamacje należy składać na adres Sprzedającego.
- Składając reklamację należy dostarczyć do Sprzedającego reklamowany produkt wraz z dowodem zakupu i wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym, dostępnym w zakładce „Reklamacje”.
- Sprzedający rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta sprzedający naprawi lub wymieni reklamowany Produkt na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego Produktu.
- Kwestie dotyczące rękojmi za wady zostały oraz roszczenia sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej zostały uregulowane w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego.
§ 8 Zwrot należności klientom
- Z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Sklep do zwrotu należności wpłaconych przez Klienta na rzecz Sklepu, zwrot ten następuje nie później niż w terminie 14 dni.
- Jeżeli Klient dokonał płatności kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym zwrot należności następuje na kartę kredytową lub rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność (zwrot płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty). W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, płatności przy odbiorze lub gdy z przyczyn niezależnych od Sklepu identyfikacja rachunku bankowego, z którego nastąpiła płatność jest niemożliwa (brak możliwości zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty), zwrot nastąpi na konto Klienta w Sklepie o czym Klient zostanie poinformowany e-mailem, a następnie za uprzednią zgodą Klienta i wyłącznie na podstawie jego dyspozycji zostanie przekazana na rachunek bankowy Klient. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta
§ 9 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest Sprzedający.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji umów sprzedaży, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych Produktów do klienta oraz, w przypadku zakupów na raty, instytucjom kredytującym zakup. Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Dane są przekazywane dobrowolnie.
- Informacja o metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
- W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Potwierdź zakup” Klienci posiadający konto w Sklepie internetowym mają możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez edycję profilu konta.
- Weryfikacji danych lub korekty Zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Sprzedającego na adres {adres email}
- Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji.
- Informacja o zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez Sprzedającego drugiej stronie treści zawieranej umowy:
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu Umowy Sprzedaży.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje przez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy lub przez przekazanie Klientowi specyfikacji Zamówienia oraz dowodu zakupu.
- Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Sprzedającego oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
§ 10 Zmiana Regulaminu
- Klienci posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
- Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w Sklepie internetowym nie są możliwe.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
- Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.)
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 roku do dnia odwołania
Data opublikowania regulaminu: 3 marca 2015 roku