Strategie cenowe sklepów meblowych w Polsce
Pandemia COVID-19, rosnące ceny energii, inflacja, problemy z popytem i dostępnością materiałów oraz inwazja Rosji na Ukrainę sprawiają, że sytuacja w branży meblarskiej w Polsce staje się coraz trudniejsza. Przede wszystkim ostatni rok i minione miesiące pokazały jeszcze wyraźniej, jak istotna jest szybka reakcja na bodźce rynkowe. Wszystko te czynniki, dynamicznie zmieniająca się sytuacja ekonomiczna i geopolityczna skutkują wzrostem cen mebli dla klientów indywidualnych.
Chcąc przybliżyć Państwu temat inflacji meblowej powstał raport, który podsumowuje 12 miesięczny monitoring cen w ramach badania „Wskaźnik cen mebli”. Badanie to powstało w następstwie niepewnej sytuacji gospodarczej, rosnących cen surowców do produkcji i transportu.
Niniejszy raport składa się z dwóch części: badawczej i statystycznej.
Z I części raportu dowiedzą się Państwo m.in.:
- jak wyglądała inflacja w poszczególnych kategoriach mebli,
- ile % zmieniły się ceny mebli według ich rodzaju i wykończenia,
- jaką strategię cenową wykonały poszczególne sklepy internetowe,
- w których województwach jest największy potencjał zakupowy na meble,
- ile wynosi szacowana wartość rynku mebli klientów indywidualnych.
W II części raportu na podstawie danych GUS przedstawiono m.in.:
- nastroje konsumenckie odnośnie sytuacji ekonomicznej w kraju i gospodarstwie domowym,
- nastroje konsumenckie na temat dokonywania ważnych zakupów, oszczędzania pieniędzy,
- nastroje handlowców w kontekście sprzedaży i popytu na meble, podwyżek cen, stanu zapasów,
- nastroje handlowców w kwestii sytuacji finansowej przedsiębiorstwa,
- ranking salonów meblowych z największą liczbą punktów.
Niniejszy raport to obowiązkowa lektura dla Was: producentów, handlowców, dostawców dla branży meblowej. Dzięki takiej wiedzy będą Państwo mieli możliwość zmierzenia dynamicznie zachodzących na rynku zmian i poznania strategii cenowej konkurencji, co pozwoli szybko reagować na postępowanie konkurencji. Zapraszam do wyciągania wniosków i kształtowania strategii Waszej firmy po niniejszej lekturze.
RWCM2022_wyciag.pdf | |
RWCM2022_cennik.pdf |