login:  hasło:

Strategie cenowe sklepów meblowych w Polsce

21-09-2022

Pandemia COVID-19, rosnące ceny energii, inflacja, problemy z popytem i dostępnością materiałów oraz inwazja Rosji na Ukrainę sprawiają, że sytuacja w branży meblarskiej w Polsce staje się coraz trudniejsza. Przede wszystkim ostatni rok i minione miesiące pokazały jeszcze wyraźniej, jak istotna jest szybka reakcja na bodźce rynkowe. Wszystko te czynniki, dynamicznie zmieniająca się sytuacja ekonomiczna i geopolityczna skutkują wzrostem cen mebli dla klientów indywidualnych.

 

Chcąc przybliżyć Państwu temat inflacji meblowej powstał raport, który podsumowuje 12 miesięczny monitoring cen w ramach badania „Wskaźnik cen mebli”. Badanie to powstało w następstwie niepewnej sytuacji gospodarczej, rosnących cen surowców do produkcji i transportu.

Niniejszy raport składa się z dwóch części: badawczej i statystycznej.

Z I części raportu dowiedzą się Państwo m.in.:

  • jak wyglądała inflacja w poszczególnych kategoriach mebli,
  • ile % zmieniły się ceny mebli według ich rodzaju i wykończenia,
  • jaką strategię cenową wykonały poszczególne sklepy internetowe,
  • w których województwach jest największy potencjał zakupowy na meble,
  • ile wynosi szacowana wartość rynku mebli klientów indywidualnych.

W II części raportu na podstawie danych GUS przedstawiono m.in.:

  • nastroje konsumenckie odnośnie sytuacji ekonomicznej w kraju i gospodarstwie domowym,
  • nastroje konsumenckie na temat dokonywania ważnych zakupów, oszczędzania pieniędzy,
  • nastroje handlowców w kontekście sprzedaży i popytu na meble, podwyżek cen, stanu zapasów,
  • nastroje handlowców w kwestii sytuacji finansowej przedsiębiorstwa,
  • ranking salonów meblowych z największą liczbą punktów.

Niniejszy raport to obowiązkowa lektura dla Was: producentów, handlowców, dostawców dla branży meblowej. Dzięki takiej wiedzy będą Państwo mieli możliwość zmierzenia dynamicznie zachodzących na rynku zmian i poznania strategii cenowej konkurencji, co pozwoli szybko reagować na postępowanie konkurencji. Zapraszam do wyciągania wniosków i kształtowania strategii Waszej firmy po niniejszej lekturze.

pdfRWCM2022_wyciag.pdf
pdfRWCM2022_cennik.pdf