login:  hasło:

Polskie meble ruszyły na podbój rynku amerykańskiego

22-10-2020

W dniach 13-21 października 2020 r. odbyły się największe targi meblowe w USA – w High Point w Karolinie Północnej. To szczególnie ważna edycja dla polskiego przemysłu meblowego, ponieważ po raz pierwszy na odwiedzających czekał narodowy showroom z ofertą 7 polskich marek: Benix, Black Red White, Gala Collezione, Raw, Szynaka Meble, Vzór oraz Zieta Studio. Powstał on w ramach projektu European Smart Design from Poland – wspólnej inicjatywy Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz Polskiej Fundacji Narodowej. Otworzyło to nowe, ogromne możliwości dla Polski – drugiego eksportera mebli na świecie, który rozpoczął podbój rynku amerykańskiego.

Październikowe targi High Point stanowiły pierwsze wydarzenie meblarskie tej skali, które z powodzeniem zorganizowano w okresie pandemii koronawirusa. Udało się to dzięki wydłużeniu imprezy do 9 dni, co pozwoliło zmniejszyć natężenie ruchu i rozłożyć w czasie liczbę odwiedzających. Nietypowe okoliczności przełożyły się również na to, że w targach – zarówno po stronie wystawców, jak i gości – wzięły udział firmy i osoby szczególnie zdeterminowane, by zaoferować bądź znaleźć nowe meble.

Ogromny wysiłek po stronie organizatorów polskiego stoiska zdecydowanie się opłacił. Narodowy showroom był jednym z niewielu debiutantów na targach, a wobec braku części ważnych graczy z innych krajów (m.in. Niemiec czy Włoch) Polska dała się zauważyć jako główny eksporter mebli z Europy. To również o tyle ważne, że za oceanem znacznie ogranicza się współpracę pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami, a poszukuje nowych rynków meblowych. Polskie meble mają więc ogromną szansę, by stać się alternatywą dla tych azjatyckich.

Targom i narodowemu stoisku towarzyszyła największa w historii międzynarodowa promocja polskiego meblarstwa. Showroom był chętnie odwiedzany zarówno przez hurtowników, zainteresowanych dużymi zamówieniami, jak i dystrybutorów reprezentujących wyższy segment z meblami customizowanymi. Goście na stoisku zwracali również uwagę na nowoczesne wzornictwo i wysoką jakość wykończenia mebli – nieosiągalną w USA. Doceniano różnorodność oferty, a także mnogość wariantów, jeśli chodzi o meble tapicerowane. Polski showroom stanowił więc też powiew świeżości za oceanem. Co ważne, potencjał handlowy odwiedzających narodowe stoisko szacuje się na 10 mld dolarów. Otwiera to zatem ogromne możliwości dla polskich firm meblowych.