login:  hasło:

Staufen dla branży meblarskiej, czyli jak efektywniej produkować.

29-12-2015

Nie ma idealnej firmy. Nawet najlepsze przedsiębiorstwa w swojej branży wciąż muszą szukać potencjału do poprawy swoich wyników. Nie inaczej jest z branżą producentów mebli. Dlatego też firma Staufen Polska wraz z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli zorganizowali dedykowane wydarzenie branżowe poświęcone optymalizacji procesów.

Podczas dwudniowego spotkania 3 i 4 grudnia przedstawiciele największych polskich producentów mebli mieli okazję do pogłębienia swojej wiedzy na temat procesu ciągłego doskonalenia i narzędzi, jakie wspomagają jego wdrożenie. Nie było to jednak zwykłe szkolenie prowadzone w sali wykładowej, ale okazja do przyjrzenia się najlepszym praktykom z bliska na hali produkcyjnej. A wszystko to dzięki Partnerom BestPractice (red. sieć Partnerów BestPractice Staufen to już ponad 60 przedsiębiorstw, które od lat wdrażają narzędzia optymalizacyjne i usprawniają swoje procesy zarówno w obszarach produkcyjnych jak i pozaprodukcyjnych)

Pierwszego dnia uczestnicy udali się do Środy Wielkopolskiej do firmy Homag Polska. Producent maszyn i systemów do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych od lat wdraża w swoich fabrykach system produkcyjny oparty na zasadach ciągłego doskonalenia. Przedstawiciele firmy Homag podkreślali, jak ważna jest rola świadomości pracowników w doskonaleniu organizacji. Była to znakomita okazja, by zobaczyć jak dobrze funkcjonuje jeden z czołowych dostawców technologii dla branży meblarskiej.
Po południu grupa udała się do hotelu w Świebodzinie, gdzie czekał na nią bogaty program wieczorny. Najpierw uczestnicy wzięli udział w panelu dyskusyjnym na temat rozwoju branży meblarskiej w Polsce i poszukiwaniu potencjału do dalszego wzrostu, przygotowanym przez dr inż. Tomasza Wiktorskiego z B+R Studio. W kolejnym wystąpieniu ekspert ds. wykorzystywania środków unijnych nakreślił uczestnikom możliwości korzystania z funduszy europejskich.
Prawdziwym gwoździem wieczornego programu było losowanie bezpłatnego audytu procesów o wartości 15.000 zł przeprowadzonego przez firmę Staufen w zakładzie zwycięskiej firmy. Podczas uroczystej kolacji uczestnicy skorzystali z okazji wymiany doświadczeń już w mniej oficjalnym charakterze.

Drugi dzień wydarzenia upłynął pod znakiem wizyty w firmie Recaro Aircraft Seating w Świebodzinie. Goście przyglądali się całemu procesowi montażu siedzeń przeznaczonych do samolotów pasażerskich. Duże wrażanie na uczestnikach wywarły narzędzia zarządzania wizualnego stosowane w Recaro. Dodatkowo doradcy Staufen przygotowali także prezentację dotyczącą tzw. Shopfloor Management, czyli zarządzania opartego na komunikacji i wymianie kluczowych informacji w celu zagwarantowania skutecznego i efektywnego przywództwa.

Ku uciesze organizatorów, spotkanie zakończyło się sukcesem, a uczestnicy nie kryli swojego zadowolenia: To było bardzo interesujące i owocne spotkanie. Możliwość wymiany doświadczeń na najwyższym szczeblu i skonfrontowania swojej wiedzy z firmami, które postawiły na ustawiczny rozwój z pewnością wiele wniosą dla przemysłu meblarskiego. Była to na pewno dodatkowa inspiracja dla producentów z naszej branży, by rozpocząć pracę na rzecz optymalizacji swoich procesów – podsumował dyrektor biura OIGPM pan Marek Adamowicz.
Pan Maciej Mikołajczyk nie żałuje decyzji o wzięciu udziału w spotkaniu: Obie wizyty były bardzo pouczające i warte poświęconego na nie czasu – powiedział Prokurent firmy Mikomax.

Firma Staufen już przygotowuje się do zorganizowania drugiej edycji wydarzenia dla branży meblarskiej „Efektywne procesy”. Jest ona zaplanowana na drugi kwartał 2016 roku.