login:  hasło:

Polskie Meble - Konkurencyjna Polska

17-06-2014

W dniu 12 czerwca 2014 roku w Poznaniu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się konferencja pt. „Polskie Meble – Konkurencyjna Polska”, zorganizowana w ramach II Powszechnej Wystawy Krajowej, nad którą to wystawą patronat objął Prezydent RP Bronisław Komorowski.

Organizatorami konferencji byli: Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz firma Promedia.

Celem powyższej konferencji było określenie najważniejszych prognoz i kierunków rozwoju branży meblarskiej na kolejne lata, w ramach której przeprowadzono bardzo ciekawą dyskusję dotyczącą czterech bardzo ważnych dla branży zagadnień:

Technologia dla konkurencyjności – prowadzenie Piotr Domański

Motto wykładu był cytat: „Te kolejne siedem lat mają uczynić nas konkurencyjnymi w stopniu o wiele większym dzięki większej kreatywności, większej innowacyjności.” Donald Tusk. W ramach tej części konferencji przedstawiono dane statystyczne dot. branży meblarskiej, dokonano próby odpowiedzi na pytanie, na jakim etapie jest obecnie branża meblarska oraz dokonano analiza parku maszynowego.

Eksport – szanse i zagrożenia – prowadzenie Maciej Formanowicz

W ramach tego wykładu przedstawiono mocne i słabe strony branży meblarskiej, a także szanse i zagrożenia wynikające zarówno ze strony kierunków geograficznych realizowanego eksportu mebli oraz dostaw surowca podstawowego do produkcji mebli jakim jest płyta wiórowa.

Wzornictwo szansą na sukces – prowadzenie Piotr Voelkel

Polska jest wielkim producentem mebli, ale często sprzedaje je pod cudzą etykietą i w niskich cenach. Nie mamy własnych globalnie rozpoznawalnych marek, którymi moglibyśmy się pochwalić, a sprzedawane kolekcje często różnią się między sobą jedynie detalami. Drogi do zmiany stanu rzeczy są dwie. Specjalizacja, przygotowanie oryginalnej oferty oraz łączenie sił i wspólne działania w klastrze, gdyż konkurent w walce o międzynarodowego klienta nie jest wrogiem, lecz sprzymierzeńcem. Jakie są zagrożenia, a jakie szanse? Z jakich narzędzi korzystać , by święcić tryumfy? Próby odpowiedzi na tak postawione pytania dokonali uczestnicy tego panelu.

Dokąd zmierza handel – prowadzenie Jerzy Osika oraz Mateusz Kowalczyk

Już Darwin twierdził, że przetrwa nie ten, kto jest najsilniejszy czy najmądrzejszy, ale ten, kto najlepiej dostosuje się do zachodzących zmian. Jak zmieniają się trendy w zachowaniach zakupowych konsumentów? Co może zrobić tradycyjny handel, by sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów w czasach rozwoju technologii i e-commerce? Uczestnicy tego wykładu starali się znaleźć odpowiedź na te pytania.

Pamiątkowe zdjęcia z wydarzenia dostępne są pod linkiem:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.695009340534793.1073741856.184430561592676&type=1